category header

Naujienos apie kompaniją

Biometrinė identifikacija įsitvirtina Azerbaidžano rinkoje

Aptarti naujausių finansinio sektoriaus tendencijų ir pristatyti inovacinių bankinių technologijų į Azerbaidžane, Baku, vykusį III-iąjį tarptautinį bankinį forumą, susirinko ekspertai iš viso pasaulio.

Ypatingo bankų atstovų ir renginio lankytojų dėmesio sulaukė įmonių grupės „Penki kontinentai“ bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) sukurta biometrinės identifikacijos sistema „FRN.iQ“.

Kas gi ta biometrija ir kokie jos privalumai?

Biometrinė sistema skirta atpažinti asmens tapatybę, remiantis fiziologinėmis asmenų savybėmis ir elgsenos požymiais. Tarp populiariausių biometrinės identifikacijos būdų: asmens atpažinimas iš veido, akies rainelės ar pirštų atspaudų.

„Biometrija gali būti taikoma labai plačiai. Bankams biometrijos sistema padeda patogiau aptarnauti klientus, prekybos  organizacijoms – tirti pirkėjų poreikius ir atsižvelgiant į tai organizuoti  rinkodaros kampanijas. Abiem atvejais ji padeda užkirsti kelią sukčiavimui. Biometrinė identifikacija užtikrina kiekvienos įmonės vidinį saugumą, kai sistema naudojama įeinant į pastatą ar prieigai prie darbo įrangos“, – teigia BS/2 strateginių partnerių vadovas Kornelijus Šišla. 

Dar 2017 m. BS/2ir viena iš atpažinimo technologijų lyderių pasaulyje „VisionLabs“ paskelbė apie strateginę partnerystę ir bendrų tarpbankinių identifikacijos paslaugų  kūrimą, taikant į savitarnos įrenginius diegiamą BS/2 vaizdo stebėsenos sistemą „ATMeye.iQ“ ir „VisionLabs“ platformą LUNA.

Į savitarnos įrangą integruotas sprendimas kartu su vaizdo kamera suteiks galimybę identifikuoti techninės priežiūros darbuotojų, inkasatorių ir banko klientų tapatybę; taip pat atpažinti asmenis, įtrauktus į „juodąjį sąrašą“. 

Biometrija padeda bankams užkirsti kelią sukčiavimui, pvz., apsisaugoti nuo tokių atvejų, kai paskolos prašo žmogus su svetimais dokumentais. Tokia sistema leidžia aptarnauti klientus ir visiškai be pasų, taupomųjų knygelių ir plastikinių banko kortelių.

„Forume mūsų komanda pademonstravo, kaip veikia visas biometrinės identifikacijos procesas. Mūsų stende įsivaizduojamas banko klientas sudarė demonstracinę sutartį. Speciali programinė įranga pavertė jo nuotrauką į unikalų identifikacijos kodą. Patogu, kai nereikia nešiotis jokių dokumentų, juk veidas – universalus identifikatorius, jis visada su tavimi“, – sako K. Šišla.

Kornelijus pasakoja, kad vėliau biometriniai duomenys buvo įtraukti į bazę ir užšifruoti, atsižvelgus į visus tarptautinių mokėjimo sistemų apsaugos reikalavimus. Klientas užpildė anketą, kurioje pateikė bankui visus būtinus duomenis. Tuomet jau bankomato ekrane pasirinko biometrijos funkciją. Jo duomenys buvo palyginti su turimais duomenų bazėje. Po kelių sekundžių ekrane pasirodė individualus pasisveikinimo tekstas ta kalba, kurią klientas nurodė pildydamas duomenis. Tuomet net neturėdamas plastikinės kortelės klientas jau galėjo iš bankomato išsiimti ar į jį įdėti grynuosius, pasikeisti valiutą ar pervesti pinigus.

Savitarnos įrenginių daugiafunkcionalumas buvo vienas svarbiausių BS/2 pristatytų sprendimų akcentų. Naujos bankinės veiklos kryptys rutuliojasi itin greitai, todėl sprendimus apie naujo tipo paslaugų teikimą priimti reikia kiek įmanoma greičiau, nes pavėlavus rizikuojama prarasti nemažai klientų. Kasdien vartotojai tampa vis reiklesni, o konkurencinė kova finansinėje sferoje – vis aštresnė.

„Bankomatas šiais laikais jau nebėra vien priemonė pinigams išsiimti ar įdėti į sąskaitą. Jis tampa  visaverčiu banko miniposkyriu, teikiančiu paskolos grąžinimo, valiutų mainų paslaugas. Per jį galima susimokėti už komunalines  paslaugas, užsisakyti ir nusipirkti bilietus, įsigyti draudimo paslaugas ir kt. Įdiegus į tokį savitarnos įrenginį dvipakopes identifikacijos priemones, įskaitant biometrinį veido atpažinimą, paslaugų teikimo kanalas tampa dar patogesnis ir saugesnis, – teigia BS/2 verslo palaikymo vadovas Daniel Fukson, forume skaitęs pranešimą „Bankomatų funkcijų pokyčiai. Bankomatai – sąveikos su klientais kanalas“. – Bankams reikia išbaigto verslo sprendimo, kuris didintų klientų lojalumą“.

III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018

III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018 III Tarptautinis bankinis forumas Baku 2018